Erotiekketen Christine le Duc dacht rond de kerstdagen wat extra klanten naar hun site te lokken door te adverteren met ‘gratis geschenkpakketten’. Maar die bleken toch niet gratis te zijn, en nu mag de webshop van de Reclame Code Commissie niet meer op deze manier adverteren.
Dat blijkt uit een uitspraak van de Commissie die deze week werd gepubliceerd. Een vrouw die de nieuwsbrief per mail had ontvangen, diende een klacht in omdat ze de advertentie misleidend vond.
In de nieuwsbrief stond namelijk dat de verzending alleen maar op de site hoefde te worden bevestigd. “Dat is alles!”, aldus Christine le Duc in de mail. Op de site blijkt echter dat het pakket alleen wordt verzonden als de klant ook een aankoop van zeker twintig euro doet.
Kleine lettertjes
Volgens Christine le Duc is er niks mis met de nieuwsbrief. Hoewel het pakket alleen bij een bestelling wordt meegestuurd, is het wel gratis, zo beredeneert de winkel. En in de nieuwsbrief staat dat ook omschreven: “De actie is niet combineerbaar met andere acties en is geldig t/m 30 december 2015 bij een minimale bestelling van € 20,-.”
De Commissie was het echter niet met Christine le Duc eens, omdat de voorwaarden in een kleinere lettergrootte stonden vermeld. De klant kon er daarom vanuit gaan dat het om een volledig gratis geschenkenpakket zou gaan, en dus mag de winkel niet meer op een dergelijke manier reclame maken.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl